Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana Sayfaİhracat50 ülkeden 100 alıcı ‘Türk mutfağında’ buluşuyor

50 ülkeden 100 alıcı ‘Türk mutfağında’ buluşuyor

Geçtiğimiz yılı 3,5 milyar dolar ihracatla kapatan ev ve mutfak eşyaları sektörünün çatı kuruluşu EVSİD, sektörde ihracatı artıracak etkinlikler düzenlemeye devam ediyor. Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, 9-10 Mayıs’ta İstanbul’da gerçekleşecek Invitation Only etkinliği için üretici firmalardan yoğun talep aldıklarını ve etkinlikte bu sene 70 civarında katılımcıyı 50 ülkeden 100’ün üzerinde alıcı ile buluşturacaklarını söyledi.

Ev ve mutfak eşyaları sektörü bu yıl altıncısı gerçekleşecek olan Invitation Only etkinliğinde buluşacak. EVSİD’in kendi alanında dünya markası haline gelen “Turkish Housewares by Invitation Only” etkinliği için geri sayım başladı. Bu yılın ilk çeyreğinde, 837 milyon dolarlık ihracata imza atan ev ve mutfak eşyaları sektörü 50 ülkeden 100’ün üzerinde alıcıyı 9-10 Mayıs tarihleri arasında İstanbul’da Haliç Kongre Merkezi’nde ağırlayacak.

İLK ÇEYREKTE EN FAZLA İHRACAT AB ÜLKELERİNE

Türk üreticiler olarak 2022’de yaşanan olumsuzluklara rağmen üretime devam ettiklerini dile getiren EVSİD Başkanı Talha Özger, ürün gruplarına bakıldığında elektrikli küçük mutfak aletleri, metalden mamul pişirme ve sofra gereçleri, plastik ev ve mutfak eşyaları gruplarının sektör ihracatının lokomotifleri olduğunu aktararak, sektörün ihracatının yarısından fazlasını Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştirdiklerini kaydetti. 2023 yılının ilk 3 aylık döneminde Almanya, Fransa ve İtalya’nın sektör olarak en fazla ihracat gerçekleştirdikleri ülkeler olduğunu ifade eden Özger, “İhracat pazarlarımıza baktığımızda 10 milyon doların üzerinde ihracat yaptığımız ülkeler arasında Suudi Arabistan, Özbekistan ve Ukrayna – Rusya pazarlarına ihracatımızın değer bazında yüzde 60’ın üzerinde arttığını görüyoruz. Özellikle bir süre kapalı kalan Suudi Arabistan pazarına yapılan ihracatımız iki ülke arasındaki ilişkilerin normalleşmesiyle beraber eski seviyelerine döndü diyebiliriz.” değerlendirmesinde bulundu.

Türk ev ve mutfak eşyaları sektörünün Çin, Almanya, İtalya ve Hollanda’nın ardından değer bazında ihracatta 5. sırada olduğunu vurgulayan Özger, “Net ihracat yani bu saydığımız ülkelerin ithalatlarını çıkardığımızda yapılan sıralamada Çin’in ardından 2. sırayı alıyoruz. Birim ihracat değerimiz pandemi öncesinde 3,2 dolar/kg idi. 2022’de bu rakam 3,7 dolar/kg seviyesine ulaştı. 2023 yılında ise 4 dolar/kg’yi aşmayı hedefliyoruz.” dedi.

50 ÜLKEDEN 100’ÜN ÜZERİNDE ALICI

Invitation Only etkinliğini yıldan yıla büyüttüklerini ve alıcı sayısını artırdıklarını belirten Talha Özger, “Bu yıl gerçekleştireceğimiz Invitation Only organizasyonumuzu firmalarımızın daha etkin sergileme yapabilmesi için Haliç Kongre Merkezi’ne taşıdık. Biz her yıl gelen alıcı profilini gözden geçirerek yeni ve alım potansiyeli yüksek firmaların katılımına gayret gösteriyoruz. Bu yıl da ülke çeşitliliğimizi artırmayı ve yakın coğrafyadan kısa vadede alım kararı verebilecek firmalara ağırlık vermeye çalıştık. Bu yıl yine 50 ülkeden 100’ün üzerinde alıcıyı ağırlamayı hedefliyoruz. Katılımcı sayımız ise 70 civarında olacak.” ifadelerini kullandı.

İKİNCİ YARIDA İHRACATTA ARTIŞ BEKLENTİSİ

2023 yılının ihracatçılar için zor bir yıl olacağının altını çizen Özger, “Kurların düşük seyirde ilerlemesi, Çin’in yeniden piyasalara girerek navlun fiyatlarının da düşmesi ile rekabetin artması bizim yeni pazarlarda yeni müşterileri hedeflememizi gerektiriyor. Invitation Only etkinliğimiz ile öncelikle amacımız alıcı firmalara Türkiye’nin satın alma yapılabilecek bir ülke olduğunu, firmaların üretim kapasite ve çeşitliliğinin yüksek olduğunu gösterebilmek. Sonrasında tabii ki yapılacak ikili iş görüşmeleri sayesinde yeni iş bağlantılarının kurulmasına aracılık edebilmek.” olduğunu dile getirdi.

Şubat ayında yaşanan deprem felaketinde en çok etkilenen sektörlerden biri olduklarını dile getiren Özger, “Deprem özellikle pişirme grubu üreticilerimizi fazlasıyla etkiledi. Hem üretim hem de pazarlama konusunda hala sıkıntılar yaşanıyor. Ancak kısa sürede üretimin toparlanacağını düşünerek yılın ikinci yarısında ihracatın yeniden yükselişe geçmesini ve yılı 2022 performansının az da olsa üzerinde kapatmayı hedefliyoruz.” dedi.

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR