MMA Global’in her yıl hazırladığı “State of Attribution” raporu bu yıl sekizinci kez yayınlandı. Pazarlama ve ölçümleme dünyasında dikkate değer değişimlerin yaşandığını gösteren araştırmaya göre, yılın ilk çeyreğinde pazarlamacılar arasında ekonomik iyimserlik yükselişte olsa da bu durum medya bütçelerine yansımadı. Rapora göre, şirketler ölçülebilir sonuçlara odaklanmayı tercih etti; geniş kitlelere ulaşma hedefi, yerini daha somut ve ölçülebilir pazarlama çıktıları elde etme çabasına bıraktı. Raporda, MTA (Multi Touch Attribution) kullanımının yüzde 52’ye yükselmesi, pazarlama dünyasında bu yönteme olan ilginin arttığını gösterse de MTA sağlayıcılarının Net Tavsiye Skoru (NPS) negatif kalmaya devam ettiği ve endüstri olgunluğunda dalgalanmalar yaşanmasına engel olamadığı gözlemlendi. Yeni pazarlamacıların MTA’yı benimserken, daha tecrübeli pazarlamacıların bu sistemden vazgeçmesi, MTA’nın sunduğu yatırım getirisinin algısal olarak düşmesine neden oldu. 2024 yılı “MMA State of Attribution” raporunda öne çıkan bazı çarpıcı istatistikler: · Ekonomik İyimserlik: Pazarlamacıların %88’i 2024 yılı için ekonomik olarak daha iyimser olduklarını belirtmiş, ancak bu iyimserlik medya bütçelerine yansımamış; %86’sı medya bütçelerinin ya aynı kalacağını ya da azalacağını öngörüyor. · MTA Kullanım Oranı: MTA kullanımı %52’ye yükselmiş durumda, bu da MTA’nın pazarlama dünyasında giderek daha fazla benimsendiğini gösteriyor. · Memnuniyetsizlik Oranı: Pazarlamacıların %80’i kullandıkları ölçümleme araçlarının sonuçlarını uyumlu hale getirme konusunda memnuniyetsiz. Ayrıca, katılımcıların %67’si uzun vadeli çözümler oluşturma konusunda endişe duyuyor.