19 Ağustos 2025, Salı
Ana SayfaSektörelTüketicilerin kahve tercihi değişiyor

Tüketicilerin kahve tercihi değişiyor

Published on

spot_img

65 mağazasında Barista alanlarıyla tüketicilere farklı kültürlerden kahve deneyimi sunan MediaMarkt, tüketicilerin satın alma noktasında kahve makinesi tercihlerini açıkladı. Yapılan araştırmaya göre tüketicilerin ilgisi Türk kahvesi makinesinden çok fonksiyonlu kahve makinelerine yöneldi.

Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın, tüketicilerin kahve makinesi tercihlerine ilişkin açıkladığı veriler, Türkiye’de otomatik Türk kahvesi makinelerinin hala revaçta olduğunu ancak ilginin filtre kahve, espresso makineleri ve otomatik kahve makinelerine yöneldiğini ortaya koyuyor.

%120’nin üzerinde satış büyümesi

MediaMarkt’ın otomatik Türk kahvesi makinesi satışları adet bazında 1 milyonun üzerine çıkarken, satışların büyüme hızı yıllık bazda %30. Espresso/otomatik kahve makineleriyse adet bazında 300 bini aşarken, yılda %120’nin üzerinde bir satış büyümesi kaydetti.

Otomatik kahve makinelerinin satışıysa cirosal olarak yıllık %300’ün üzerinde bir büyüme gösteriyor. Son açıklanan veriler, otomatik kahve makinesi satışlarının yıllık olarak otomatik Türk kahvesi makinesinden en az %50 oranında daha fazla ciro yaptığını ortaya koyuyor.

65 mağazada Barista alanı

Tüketici eğilimlerini yakından takip eden MediaMarkt, Türkiye’deki 98 mağazasından 65’inde konumlandırdığı Barista alanlarıyla müşterilerine otomatik kahve makinelerini deneme olanağı sunarak tüketici elektroniği perakendeciliğinde fark yaratıyor. Barista alanları, en kaliteli kahve keyfini evinde yaşamak isteyen tüketicilere hitap edecek şekilde düzenleniyor. Barista alanındaki makinelerde kahve çeşitleri en taze ve sıcak haliyle denenebiliyor. Bu sayede müşteriler, satın almak istedikleri kahve makinesinin tüm özellikleri, kalitesi ve nasıl çalıştığıyla ilgili derinlemesine fikir edinebiliyor.

İstanbul, Ankara, Bursa, Mersin, Tekirdağ, Adana, Antalya, Denizli, Diyarbakır, Eskişehir, Gaziantep, İzmir, Kahramanmaraş, Kayseri, Kocaeli, Konya, Samsun, Balıkesir, Van, Isparta ve Afyon’daki mağazalarında Barista alanlarıyla hizmet veren MediaMarkt, bu hizmeti tüm mağazalarında tüketicilere sunmak için çalışmalara devam ediyor.

Latest articles

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...

TAYSAD Rekabetçilik Anketi’nin Sonuçlarını Açıkladı!

Yerli Tedarik Sanayisinde İthalata Bağımlılık Ancak Yerli Stratejiler Devreye Alınarak Azalır! TAYSAD: Yerli Üretim ve...

More like this

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...