İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından ayrı ayrı olarak açıklanan ‘İSO Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022’ ve ‘İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022’ araştırmalarında ambalaj sektöründen 62 firma yer aldı. Türkiye’nin en büyük 1000 sanayi kuruluşu arasında yer alan ambalaj sektörünün temsilcileri üretimden satışlarını yüzde 145,45, çalışan sayılarını da yüzde 3,58 yükseltti. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Her geçen yıl büyümesini sürdüren ambalaj sanayimiz Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Gelecek yıllarda Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları arasında sektörümüzden çok daha fazla firma yer alacaktır. Sektörümüzün ülkemizin büyümesine çok daha fazla katkı verebileceğine yürekten inanıyoruz.” dedi.
İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından açıklanan ‘İSO Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022’ ve ‘İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2022’ Türkiye’nin ilk 1000 büyük sanayi kuruluşu arasında 2022 yılında 39’u Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) üyesi olmak üzere toplam 62 ambalaj sektörü firması yer aldı. ASD’den yapılan açıklamaya göre ambalaj sektörünün yıllık değişimine bakıldığında İSO ilk 1000’de yer alan firmaların sayısı 65’ten 62’ye düşerken, bu 62 firmanın gerçekleştirdiği üretimden satışlar yüzde 145,45 arttı. Çalışan sayısı da yüzde 3,58 yükseldi. Söz konusu araştırmada yer alan firmaların ihracatı ise yüzde 5,43 azaldı. 2022 İSO Birinci 500 ve 2022 İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmalarında ambalaj sektöründeki firmalar üretimden satışlardan yüzde 3,5, ihracattan yüzde 1,3 pay aldı. İlk 1000 firma arasında çalışan sayılarının yüzde 1,9’unu da ambalaj sanayi oluşturdu.
‘DAHA FAZLA İHRACAT İÇİN ÇALIŞMALIYIZ’
Ambalaj sektöründe faaliyet gösteren firmaların Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları arasında yer aldığına dikkat çeken ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, “Ambalaj sektörümüz Avrupa standartlarındaki üretimi sayesinde dünyanın 180 ülkesine ürünlerini gönderiyor. Her geçen yıl büyümesini sürdüren ambalaj sanayimiz Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Cumhuriyet’in kuruluşunun 100’üncü yılında ambalaj sektörünün pazar büyüklüğünü 28 milyar dolardan 30 milyar dolara çıkarmayı, kişi başı tüketimi 325 dolardan 380 dolara, ihracatımızı ise 10 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Ülkemizde yaklaşık 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz. Türkiye’de toplam büyümenin yüzde 60’ı ambalajla mümkün oldu. 2030 yılına ise sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar, ihracat için de 20 milyar dolar hedef koyduk. Sektör olarak her geçen gün daha çok ihracat yapmayı hedeflemeliyiz. Türkiye’de ürettiğimiz ambalajların en az yarısını ihraç edebilmek amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüm bu çalışmaların da etkisiyle gelecek yıllarda Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları arasında sektörümüzden çok daha fazla firma yer alacaktır. Sektörümüzün ülkemizin büyümesine çok daha fazla katkı verebileceğine yürekten inanıyoruz.” dedi