Pazartesi, Nisan 15, 2024
Ana SayfaSektörelHalkla İlişkiler Sektör Kuruluşları İklim Kriziyle Mücadele için Dünya Çapında bir İletişim...

Halkla İlişkiler Sektör Kuruluşları İklim Kriziyle Mücadele için Dünya Çapında bir İletişim Kampanyasına İmza Attı

İklim değişikliğinin etkileri hakkında farkındalığı artırmak ve gelecek nesiller için hayati önem taşıyan iklim eylemlerini başlatmayı teşvik etmek amacıyla 45 halkla ilişkiler ajansı ve sektör kuruluşu bir araya geldi. İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) aktivasyon partneri olarak kampanyanın Türkiye ayağını yürüttü.

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın (UNDP) “Hava Durumu Çocukları” kampanyası, Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü (ICCO) üyelerinin işbirliği ile 21 Mart’ta başlatıldı. Kampanya şu ana kadar 80’den fazla ülkede duyuruldu.

Türkiye’den Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA) küresel ortakları arasında yer aldığı kampanyada, dünyanın dört bir yanından çocuklar yerel ve ulusal televizyon kanallarında hava durumu bültenlerini sunarak dünyanın geleceğine dair ürkütücü tahminlerini paylaşıyor.  Çocuklar izleyicileri, artan sıcaklıkların birkaç on yıl içinde insanlara ve küresel ekonomiye getireceği ve dünyadaki çocukların %94’ünden fazlasına etki edeceği öngörülen yıkıcı riskler konusunda uyarıyor.  Activista yaratıcı ajansının fikri olan kampanya ile yetişkinler, çocukların yararına olacak şekilde hayatlarındaki alışkanlıklarını değiştirme sözü vermeye teşvik ediliyor.

ICCO, Kasım ayında duyurduğu UNDP ortaklığı kapsamında Hava Durumu Çocukları iletişim kampanyasını yürütecek gönüllü üyeleriyle İklim İletişim Görev Gücü (CCT) ‘nü kurdu. Kampanyanın iletişim faaliyetleri için gönüllü destek çağrısına ABD ve Kanada, Avustralya, İngiltere, Kuzey İrlanda, İrlanda, Fransa, Almanya, Avusturya, İsviçre, Danimarka, İsveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz, Çekya, Polonya, Bulgaristan, Romanya, Moldova, Macaristan, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Arjantin, Kolombiya, Çin ve Hong Kong, Hindistan, Endonezya, Singapur, Tayland, Vietnam, Filipinler, Nijerya, Kenya, Güney Afrika, Fas, Cezayir, Tunus gibi ülkeler yanıt verdi.

Görev gücü bu kampanya için planlanan iletişim stratejisini dünya çapında harcama yapmadan yürütmeyi amaçladı. İngiltere’deki Hill+Knowlton Strategies Better Impact Genel Müdürü Chris Pratt ve UNDP Kreatif Direktörü Boaz Paldi, görev gücünün Eş Başkanları olarak atandılar. Görev gücü yerel ülke aktivasyonu için geniş bir destek ağı oluşturdu ve 35 ‘Aktivasyon Ortağının’ taahhüdünü garanti etti. Aktivasyon ortakları fikirleriyle kampanyanın yerel olarak duyurulmasında önemli bir rol oynadılar.

Dünya çapında iletişim işbirliğinin başarısı, yalnızca ajansların değil, uluslararası birliklerin gücünü ve etkisini de gözler önüne serdi.  Küresel kurumların mercek altında olduğu ve bölücü politikalarla, yanlış bilginin yayılımıyla karşı karşıya olduğu bu dönemde yapılan Hava Durumu Çocukları kampanya işbirliği, küresel kar amacı gütmeyen kuruluşların doğası, kolektif eylemi harekete geçirme ve değişimi etkileme konusundaki başarısını ortaya koydu.

UNDP’nin halkla ilişkiler sektörünün rolüne önem vermesi, sektörün küresel meselelerde liderliğini ve insanlığın geleceğini şekillendiren bir güç olarak değerini gösterdi.

UNDP Kreatif Direktörü ve İklim İletişimi Çalışma Grubu Eş Başkanı Boaz Paldi şunları söyledi:

“İletişimin, iklim değişikliğiyle mücadelede önemli bir rolü olduğunu biliyoruz ve Hava Durumu Çocukları kampanyası sektörün gücünü gösterdi. ICCO üyelerinin kampanyaya verdiği desteğin büyüklüğü beni çok şaşırttı. Pek çok farklı kuruluştan, ülkeden, kültürden ve dilden insanın katkıda bulunma çabası ilham vericiydi. Bu şimdiye kadarki en büyük iklim kampanyası ve Hava Durumu Çocukları’nın kalbindeki çocukların geleceği için büyük umutlar veriyor.

ICCO Başkanı Grzegorz Szczepanski şunları söyledi: “UNDP geçen yıl Cannes Lions’da bu fikri ICCO’ya sunduğunda hayran kaldık. İklim konusunda iletişim çalışmaları yapmak ICCO ve üyelerinin önemli bir sorumluluğu olduğunu ve birliğimizin bu konuda hedeflenen çalışmaları başarıyla yöneteceğinden emindim. Üyelerimiz bizi bu konuda yanıltmadılar. Bu kampanya 30’dan fazla ülkeden ICCO üyelerini bir araya getirdi ve UNDP ortaklığımızın başlangıcı oldu. Halkla İlişkiler mesleğinin günümüzün büyük küresel zorluklarının çözülmesinde vazgeçilmez bir rolü olduğunun kabul edilmesi hepimiz için büyük bir onurdur”.

İDA Yönetim Kurulu Başkanı Özge Uzun şunları söyledi: “Türkiye temsilcisi olduğumuz ICCO ile bu yıl çok aktif bir çalışma dönemi geçiriyoruz. Dünyanın farklı bölgelerinden iletişim danışmanlarıyla dayanışma içinde çalıştığımız ve bir parçası olmaktan onur duyduğumuz bu kampanyada herkesi geleceğimize dair düşünmeye ve yapabileceklerimizi gözden geçirmeye davet ediyoruz. İklim değişikliği ile mücadelede hem bireysel hem de şirketler olarak yapabileceklerimiz damla damla büyüyecek ve çocuklarımızın geleceğine umut serpecektir.”

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR