Türkiye’nin lider influencer pazarlama platformu Teamfluencer, geçtiğimiz ayki tohum öncesi yatırım turunda 3 milyon dolar değerleme ile Nevzat Aydın’dan yatırım aldı. 450 binin üzerinde içerik üreticisiyle aylık 50 milyondan fazla kişiye erişim sağlayan girişim, Türkiye’ye nano influencer pazarlama modelini getiren ilk platform olarak dikkat çekiyor.
Markaların ve influencer’ların tüm pazarlama sürecini tek bir platformdan yönetmesini
sağlayan Teamfluencer, Türkiye’ye nano influencer pazarlama modelini ilk getiren
platform olarak, markalara uygun maliyetli ve yüksek etkileşimli influencer iş birlikleri
kurma imkanı sağlıyor. Bu yatırımla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede Teamfluencer
ekibini kutlayan ve başarılarının devamını dileyen Nevzat Aydın, “Yenilikçi iş modelleri
ve ölçeklenebilir yapılarının başarıda ne kadar önemli olduğuna daima inandım. Ekibin
birlikte çalışmanın ve iş birliğinin gücüne olan inancı, bu platformu daha da ileriye
taşıyacaktır.” dedi.
450 binden fazla içerik üreticisine ev sahipliği yapan Teamfluencer, yüzlerce marka
tarafından aktif olarak kullanılıyor ve platform üzerinden yaratılan içerikler aylık 50
milyondan fazla kişiye ulaşıyor.
Kullanıcı dostu arayüzü, kapsamlı veri analitiği ve etkileyici marka iş birlikleriyle sektöründe öncü bir konum elde eden Teamfluencer, yapay zeka sayesinde, markaların hedef kitlelerine en uygun influencer’larla eşleşerek veri odaklı ve uçtan uca bir influencer pazarlama süreci yönetmelerini mümkün hale getiriyor. Teamfluencer’ın iş birliği yaptığı markalar arasında Trendyol, Nike, Pegasus, L’Oreal, Pepsico, McDonald’s, Huawei, Amazon, Migros, Dimes, Anadolu Grubu, Yves Rocher, ETİ, Shell, Avon, Penti, İş Bankası, Yemeksepeti gibi sektörlerinin dev firmaları bulunuyor.
“Hedefimiz, globalde influencer pazarlamanın akla gelen ilk platformu olmak!”
Bu yatırımın ardından şirketin, platforma yeni özellikler eklemek ve pazarını genişletmek için stratejik bir plan izleyeceğini açıklayan Teamfluencer Kurucu Ortağı ve CEO’su Dilara Bostancıoğlu, sahip oldukları geniş know-how’ı daha fazla markaya ulaştırmayı, markaların pazarlama stratejilerindeki influencer etkisini artırmayı ve influencer pazarlamayı daha erişilebilir hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Geçtiğimiz sene itibarıyla influencer’ların tüm dünyada takipçileri aracılığıyla yüz
milyarlarca dolarlık satış hacminin yaratılmasını sağladığına dikkat çeken Bostancıoğlu,
bu ekonominin 2030 yılında tüm dünyada trilyon dolara ulaşacağını tahmin ettiklerini
aktardı.
Teamfluencer Kurucu Ortağı ve CEO’su Dilara Bostancıoğlu konuyla ilgili açıklamasında
ayrıca şunları söyledi: “Öncelikli hedefimiz teknolojiyi kullanarak influencer
pazarlamanın değer önerisini artırmak ve influencer pazarlamayı ölçeklenebilir hale
getirmek. Özellikle nano ve mikro influencer’lar, markaların kendi reklamlarına kıyasla
en az 10 kata kadar daha fazla etkileşim yaratabiliyorlar. Teamfluencer olarak hızlı
tüketimden kozmetiğe, bankacılıktan hazır giyime kadar her sektörde ve her ölçekte
markayla çalışıyoruz. Markalar için “word of mouth” etkisini ölçeklenebilir hale getirdik.
Platformun yeteneklerini, birikimini ve teknolojisini global pazarlarda daha büyük etkiler
yaratmak için kullanmak istiyoruz. Nevzat Aydın gibi duayen bir girişimci ve deneyimli bir
yatırımcının desteğini almış olmamızın, Teamfluencer’ın büyüme hızını ivmelendireceğine inanıyorum. Bu yatırım, bize sadece finansal destek sağlamakla kalmayıp, geleceğe yönelik güçlü bir sinerji de oluşturacak. Bu yatırımla platformumuzu daha yükseklere taşıyacak, hem markalar hem de influencer’lar için ekosistemimizi büyüteceğiz. Markalar için pratik, kapsamlı ve interaktif bir pazarlama deneyimi sunuyoruz. Influencer’lar ise kendilerine yakın hissettikleri markalarla iş birliği yapmanın maddi ve manevi tatminini yaşıyorlar. Platforma kayıtlı üye sayımız çok hızlı bir şekilde her geçen gün artıyor. Yarattığımız ekosistem ve ekonomik değer her iki tarafı da mutlu ediyor. Hedefimiz Amerika ve Avrupa’daki mevcut operasyonlarımızı globale yaymak ve tüm dünya markalarının hizmetine sunmak. Platformu yeni özellikleriyle globalde devreye alarak influencer pazarlama dendiğinde akla gelen ilk platform olmayı hedefliyoruz.”
“Influencer pazarlamasını daha erişilebilir hale getireceğiz”
Teamfluencer Kurucu Ortağı ve CTO’su Ilgım Öztürk ise Nevzat Aydın’ın yaptığı
yatırımla ilgili şunları söyledi: “Bu yatırımla birlikte hedefimiz, markaların influencer
pazarlama stratejilerindeki payını artırmak ve influencer pazarlamasını teknoloji
desteğiyle daha erişilebilir hale getirmek olacak. Platform üzerinden en uygun markainfluencer eşleşmesini sağlamak adına profil öneri sistemleri, kapsamlı influencer hedef kitle analizi, rakip markaların iş birliklerini takip ve analiz etme yeteneği gibi birçok yapay zeka tabanlı yeni özelliği de yakın zamanda devreye alacağız. Şu an veri temelli
yepyeni bir özellik üzerinde çalışıyoruz. Bu geliştirme çalışmaları ile markalarımıza çok
daha fazla içgörü ve veri sunarak pazarlama stratejilerinde aranan bir çözüm ortağı
olacağız.”