İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KONFERANSI 2024, iş dünyasının önde gelen isimlerini ve sürdürülebilirlik alanındaki kanaat önderlerini 25 Eylül’de İstanbul’da bir araya getiriyor.
Boğaziçi Üniversitesi ve SKD Türkiye iş birliğinde, Yeşil İş Platformu ve IQ&Partners organizasyonu ile hayata geçirilen Sürdürülebilirlik Konferansı 2024, 25 Eylül 2024 tarihinde İstanbul Lazzoni Hotel’de gerçekleşecek. “Yeşil Dönüşümün Kaçınılmazlığı” temasıyla düzenlenen konferans, farklı sektörlerden çevreye duyarlı iş modellerinin ve inovatif yaklaşımların tartışılacağı bir platform olacak.
İş dünyasının liderleri, sürdürülebilirlik alanında öncü markalar, yerel yönetimler ve devlet yetkilileri, sivil toplum kuruluşları, girişimciler ve kanaat önderlerini bir araya getirecek konferansta, sürdürülebilirlik trendleri ve yenilikçi çözümler ele alınacak.
Türkiye’nin 165 milyar dolarlık iklim yatırımına ihtiyacı var
Konferans temasına ilişkin açıklama yapan SKD Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Günsel şunları söyledi: “Dünya, iklim krizi nedeniyle önemli bir dönüşüm geçiriyor. İklim değişikliği kaynaklı sıcaklık artışı, deniz seviyelerinin yükselmesi, ekosistemlerin bozulması, su kaynaklarının azalması ve sağlık sorunları hepimizin gündeminde önemli bir yer tutuyor. Fosil yakıtların kontrolsüz kullanımı, ormansızlaşma ve bilinçsiz tarım, iklim krizini derinleştiriyor. Küresel ısınmayı 1,5 derece ile sınırlayarak kalıcı ekolojik hasarı önleyebiliriz. Bunu başarmak için 2030’a kadar emisyonları küresel olarak %45 oranında azaltmamız gerekiyor. İklim krizi ile mücadelede ekosistemdeki tahribatı onarmak ve toplumlar için yaşanılabilir bir dünya inşa edebilmek için fırsat var, ancak bu süreçte kamu, iş dünyası, akademi ve STK’lara büyük görevler düşüyor. Dünya Bankası verilerine göre, Türkiye’nin yeşil ve sürdürülebilir finans konusunda önemli bir yol kat etmesi gerekiyor ve 2022-2040 yılları arasında yaklaşık 165 milyar dolarlık iklim yatırımına ihtiyaç var.”
Türkiye’nin 2053 karbon net sıfır hedefine ulaşması için “yeşil dönüşüm kaçınılmaz”
Yeşil dönüşümün gelişen dünyanın en önemli şartı olduğunu vurgulayan Ediz Günsel: “Türkiye’nin uluslararası ticarette yerini sağlamlaştırması ve Avrupa Yeşil Mutabakatına uyum sağlayamayan şirketlerimizin oyun dışı kalmaması için yeşil dönüşümü gerçekleştirmemiz, gelişen dünyanın en önemli şartı. Ülkemizin 2053 karbon net sıfır emisyon hedefine ulaşma taahhüdü çerçevesinde işletmelerin, “yeşil dönüşümün kaçınılmazlığı”nın farkında olarak karbon ayak izlerini azaltma ve karbonsuzlaşma hedefleri belirlemesi, döngüsel ekonomiye geçiş, doğal kaynaklar ve biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik sürdürülebilir tarım uygulamalarının teşviki ve doğal yaşam alanlarının korunması gibi faaliyetlerde bulunması, toplumsal adalet ve sosyal eşitlik amaçlarına katkıda bulunarak çalışanların refahını sağlayabilmesi, teknolojik ve inovatif gelişmelere yatırım yapması yani üçüz dönüşüme hizmet eden bir anlayışla ilerlemeleri elzem.” dedi.
Gerçek sürdürülebilirliği anlamak ve anlatmak
İş dünyasında sürdürülebilirliğin uzun soluklu bir süreç olduğunu vurgulayan Boğaziçi Üniversitesi İklim Değişikliği ve Politikaları Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Levent Kurnaz: “Sürdürülebilirlik kavramını sadece bugünü kurtarmak olarak görmekten çıkıp, 50 yıl sonrasını düşünecek bir vizyona sahip olmalıyız. Bugün benim çevremdeki pek çok kişi sürdürülebilirlik uzmanı ya da yöneticisi, çoğu şirketin bir sürdürülebilirlik departmanı var, çoğu şirket her sene fiyakalı sürdürülebilirlik raporları yayımlıyor. Ama gece yatağa yattığınızda kendinize “ben, ailem veya şirketim bir önceki güne ya da bir önceki seneye göre daha sürdürülebilir bir yaşam ya da çalışma içinde miyim?” diye sorun. Bu noktada sürdürülebilirlikten çok farklı şeyler anladığınızı göreceksiniz. Ama önemli olan, olası en geniş açıdan bakarak bu soruya makul bir cevap verebilmek. Ne yazık ki çoğumuz ancak bu ayın sonunu, ya da bilemediniz önümüzdeki üç yılı düşünerek sürdürülebilirlik kavramını değerlendiriyor. Oysa yapmamız gereken kendimize daha uzun soluklu bir soru sormak. “50 yıldır bu piyasada çalışan ve fena da iş üretmeyen şirketimiz bir 50 sene daha şimdi olduğu şekliyle işe devam edebilir mi, edemezse ne gibi değişiklikler yapmamız lazım ki işe devam edebilsin?” “Benden sonrası tufan” diyorsanız zaten sürdürülebilirliği düşünmenize gerek yok, ama “gelecek önemli, ben olsam da olmasam da” diyorsanız, sürdürülebilirliği anlamaya ve anlatmaya başlamak gerekiyor.” açıklamasında bulundu.
İlham veren konuşmacılar
Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmış konuşmacılar, tam gün sürecek konferansta dört farklı oturumda iş dünyasına yönelik sürdürülebilirlik yaklaşımlarını paylaşacak. Konferansta yer alacak isimler arasında, sunucu ve oyuncu Mert Fırat, Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, Beymen Group CEO’su Elif Çapcı, Boğaziçi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Levent Kurnaz, İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Sultan Tepe, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, Almila Mobilya CEO’su Ali Çataloğlu, OMS Makine CEO’su Mehmet Kahraman, Escarus Genel Müdürü Dr. Kubilay Kavak, SKD Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Günsel, Çimsa Sürdürülebilirlik, İSG ve Çevre Grup Müdürü Neslihan Ergüven, Kalkınma ve Yatırım Bankası Genel Müdür Yardımcısı, Sürdürülebilirlik ve Etki Lideri Seçil Yıldız, Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın, İstanbul Beykent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Pınar Gedikkaya, Escon Enerji CEO’su Onur Ünlü, Borusan Holding Sürdürülebilirlik Başkanı Nursel Ölmez Ateş, LAV Genel Müdürü Ümit Zor, YEYKAD (Yeşil Yakalı Kadınlar Derneği) Kurucu Üyesi ve Sürdürülebilir Finans Uzmanı Seyran Hatipoğlu, DOQU Home Pazarlama Direktörü Ahmet Karmaç, Akkim İK ve Ortak Hizmetler Direktörü Gökhan Ata Okutan gibi isimler yer alıyor.
Lider Markalar Destekliyor
Konferans,sürdürülebilirlik alanındaki öncü çalışmaları ile tanınan Beymen, Pegasus Hava Yolları, Çimsa, DFDS, Yapı Kredi, OMS Makine, Gürok Grup, Fiba Holding, Almila Mobilya ve DOQU Home gibi firmaların desteği, Business World Global, Ekoyapı basın sponsorluğu, BMS Design Center mobilya sponsorluğu, Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi ve Interpress medya partnerliğinde düzenleniyor.