Pazar, Mayıs 19, 2024
Ana SayfaSektörelPolaris Sigorta, Dijitalleşen Sigorta Sektörüne Yatırım Yapmaya Devam Ediyor

Polaris Sigorta, Dijitalleşen Sigorta Sektörüne Yatırım Yapmaya Devam Ediyor

Son 3 yıldır sigorta sektörü, büyük bir hızla dijitalleşmesini sürdürüyor. Yıldan yıla büyüyen dijital sigortacılık hacmi geçen sene 9,6 milyar TL’ye ulaşırken, bu senenin ilk iki ayında da hızla büyümeye devam ediyor.

Sigorta sektöründeki dijitalleşme yatırımlarına hız veren Polaris Sigorta, Osigo ile sigortacılığı dijital ortamın konforunda müşteriye ulaştırırken, ağaçların korunması ve atık kâğıt konularında da sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor.

Covid – 19 pandemisiyle birlikte artan dijitalleşme akımı, sigorta sektöründe de satın alma süreçlerinin online kanallar üzerinden gerçekleştirilebilir olmasını sağladı.

Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre, pandeminin en ağır etkilerinin yaşandığı 2021 yılında yapılan sigorta işlemlerinin 2,7 milyar TL’lik kısmı çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Bu oran, 2022 yılında 4,8 milyar TL ve 2023 yılında da 9,6 milyar TL oldu.

Bu sene ise yılın ilk 2 ayındaki çevrimiçi sigorta işleminin hacmi 3 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Bu rakamlar ışığında sigortacılık işlemleri dijital dünyada her geçen sene daha fazla ilgi görmeye başlamış oldu. Üretim detayına bakıldığında poliçelerin yüzde 90’ının hayat sigortası olduğu görülüyor.

Türkiye’nin her bölgesinde farklı sektör ve firmalara teknolojik çözümler ile sigorta ürünleri

Polaris Sigorta ve Reasürans Brokerlik Hizmetleri Yönetim Kurulu Üyesi Yalın Kılıç, sektördeki dijitalleşme sürecine dair yatırımları Osigo ile Türkiye’nin her bölgesinde farklı sektör ve firmalara teknolojik çözümlerle sigorta ürünleri özelinde entegrasyon hizmeti sunmaya başladıklarını hatırlattı.

Yalın Kılıç, şunları aktardı: “Sigortaya erişimi her noktada mümkün kılabilmek adına dijitalleşme sürecine hız verdik. Çünkü yeni jenerasyonun dijital platform kullanımı, pandemiyle birlikte büyük bir artış gösterdi. Artık herhangi bir konuyu online olarak çözümlemeyi tercih eden bir jenerasyon var. Dolayısıyla sigortacılığı dijital ortamın konforunda müşteriye ulaştırma hedefiyle yola çıkarak, her noktada ulaşılabilir yapabilmek adına Osigo adlı platformu kurduk. Günümüzde süreçler dijitalleştikçe sürdürülebilirliğe olan eğilimin artacağına da inanıyoruz. Türkiye sigorta sektöründe yılda ortalama 140 milyon adet poliçe ve zeyilname tanzim ediliyor. Her ağaçtan 70 bin adet kâğıt üretildiğini düşünürsek, sektörümüzün dijitalleşmesiyle 30 bin ağaç kesilmekten kurtulabilir. Ülkemiz ve sektörümüz adına bu çok değerli kazanımı, dijitalleşmeye daha da önem vererek arttırabiliriz.”

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR