Pazartesi, Temmuz 22, 2024
Ana SayfaOtomobilTEAM PEUGEOT TOTALENERGIES, DÜNYANIN EN ZORLU DAYANIKLILIK YARIŞINDA 2024 PEUGEOT 9X8’İN PERFORMANSINI...

TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES, DÜNYANIN EN ZORLU DAYANIKLILIK YARIŞINDA 2024 PEUGEOT 9X8’İN PERFORMANSINI BİR KEZ DAHA GÖZLER ÖNÜNE SERDİ!

2024 Le Mans 24 Saat yarışında üstün performans göstererek Hypercar sınıfındaki rakiplerini dayanıklılık ve performans söz konusu olduğunda geride bırakan 2024 PEUGEOT 9X8, rekabetin oldukça sert, dinamik ve amansız olduğu Circuit de la Sarthe yarış pistinde 24 saat boyunca kalmayı başardı. Olumsuz hava koşullarının sık sık kendini gösterdiği yarışta yalnızca pist üstü değil, tribünler de oldukça kalabalıktı. 329 bin seyircinin katıldığı yarış etkinliğinde birçok kez güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı. Team PEUGEOT TotalEnergies, son derece zorlu koşullarıyla dikkat çeken 2024 Le Mans 24 Saat yarışını her iki 2024 PEUGEOT 9X8 yarış otomobiliyle başarılı bir şekilde bitirmeyi başardı. 94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in koltuğunda Paul di Resta ve Stoffel Vandoorne mücadele ederken yarışı 11. sırada tamamlayı başardılar. 93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in kokpitinde ise Jean – Eric Vergne ve Nico Müller yarışı 12. Sırada tamamlamayı başararak otomobilin dayanıklılığını gözler önüne serdiler.

Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 PEUGEOT 9X8’in performansını ve dayanıklılığını bu kez dünyanın en zorlu ve en amansız yarış etkinliklerinden biri olan Le Mans’da sergiledi. Fransa’nın Le Mans şehrinde düzenlenen bu ikonik yarışa iki adet Hypercar Elite kategorisinde araçla katılan PEUGEOT, kökenlerinden gelen sportif DNA’sını ve Le Mans ile olan yakın ilişkisini PEUGEOT Fanzone’da hayranlarıyla buluşarak pekiştirmiş oldu. Bu yıl 92. kez düzenlenen ikonik Le Mans yarışı aralıklarla pek çok kez sağanak yağışa tanık oldu. Söz konusu yağmur baskınları pistin bir kısmını etkilerken diğer kısımda ise asfaltın kuru olması takımların lastik tercihi konusunda çok daha stratejik düşünmesine yol açtı. Yarış esnasında birçok kaza oldu ve pek çok kez güvenlik aracı piste çıkmak zorunda kaldı. Mükemmel bir yarış atmosferinin yer aldığı 92. Le Mans etkinliğinde her iki 2024 PEUGEOT 9X8 yarış otomobili de yarışı bitirmeyi başardı. Bu yılki yarışa her biri çok yüksek güce sahip 23 Hypercar katıldı. Zorlu rekabet ortamı göz önüne alındığında takım ilk 10’un hemen arkasında yarışı bititerek üstün bir başarı elde etmiş oldu.

24 Saat Le Mans yarışının takım çalışması, tutku ve teknik mükemmellikle ilgili olduğunu açıklayan PEUGEOT CEO’su Linda Jackson, “Team PEUGEOT TotalEnergies tam da arzu ettiğimiz tutkuya sahip. 24 saat süren ve 4.000 kilometrenin üzerinde bir yarışta, her iki aracımızın da tek bir teknik aksaklık yaşamadan bitiş çizgisini geçmesinden memnunuz. Bu, Fransız mükemmelliği dediğimiz şeyin çok iyi bir göstergesi. Ekipteki herkese yoğun çabaları ve tüm taraftarlara destekleri için teşekkür etmek istiyorum. 2025 yılında 24 Saat Le Mans’ın bir sonraki yarışında yine burada olacağız” dedi.

Takımın üstün çabalarının bu gurur verici sonuca yol açtığını belirten Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean – Marc Finot, “ Motor sporlarının ve PEUGEOT müşterilerinin öncelikli beklentisi olan güvenilirlik açısından kusursuz bir hafta sonu geçirdik. Otomobillerimiz inanılmaz derecede zorlu, hata kabul etmeyen koşullarda 24 saati tamamladı. Bu başarıyı, yoğun çalışmaya ve ayrıntıya gösterilen özenin uygulanmasına borçluyuz. Ayrıca bu programa katkıda bulunan TotalEnergies, Cap Gemini ve diğer büyük ortaklar olmak üzere tüm ortaklarımıza da teşekkür etmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

2024 PEUGEOT 9X8’in güvenirlik ve dayanıklılık anlamında en zorlu sınavı geçtiğini belirten PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Hava durumu göz önüne alındığında zorlu bir yarış bekliyorduk. Beklediğimiz gibi de oldu. Yarış gece periyodunda uzun bir süre kesintiye uğradı. Yarışın başında yağmur lastiklerini tercih etmek en iyi karar sayılmazdı. Geriye dönüp baktığımızda, slick lastikler seçmiş olmalıydık, ama güvenli oynamayı seçtik. Benim için en olumlu şey araçların güvenilirliği oldu. Şimdi en iyi otomobillerle mücadele edebilmek için daha hızlı olmanın yolunu bulmamız gerekiyor. Tüm ekibe çabaları için ve taraftarlara destekleri için teşekkür etmek istiyorum” ifadeleriyle yarışı değerlendirdi.

93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele eden Jean – Eric Vergne, “Bu yıl inanılmaz bir yarış oldu. Yaşadığım en rekabetçi ve en zorlu Le Mans oldu. 24 saatlik bir yarışı herhangi bir mekanik sorun yaşamadan tamamladığımızı vurgulamakta fayda var diye düşünüyorum. Liderin bir tur gerisinde kaldık, bu da geçen yıla göre bir gelişme. Bir sonraki yarışta daha da iyi olacağız” dedi.

93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in koltuğunda Jean – Eric Vergne’ye eşlik eden Mikkel Jensen, “Zor bir yarıştı. Dışarısı çılgıncaydı. Her lastik tipini bir şekilde kullandık. Kendi adıma, slick lastiklerle çok az otomobil kullandım. Hıza odaklanmak çok zordu, çok fazla baskı vardı. Her iki aracı da bitiş çizgisine ulaştırmayı başaran takımla gurur duyuyorum” değerlendirmesinde bulundu.

93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in son sürücüsü olan Nico Müller, “Az ama yarıştaki performansımıza etki eden birkaç küçük sorun yaşadık. Yarışımız şüphesiz başlangıçtaki yağmur lastiği stratejisiyle daha da zorlaştı. Bununla birlikte, otomobil iyi bir performans sergiledi. Bu da tüm ekip tarafından yapılan çalışmaları yansıtıyor. Şimdi geleceğe odaklanmalıyız” şeklinde yarışı değerlendirdi.

94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in kokpitinde mücadele eden Loïc Duval, “Aslında takımın yoğun çalışmasının karşılığını alabilecekken, birkaç küçük kaza ilk 10’a giremememize neden oldu. Her iki aracın da bitiş çizgisine ulaşmasından çok memnunum. Bu güvenilirlik açısından iyi bir adım. Herkes harika bir iş çıkardı ve zor koşullar göz önüne alındığında, işleri oldukça iyi yönettik” şeklinde konuştu.

94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in kokpitinde Loïc Duval’e eşlik eden Paul di Resta, “Bunun gibi yarışlar her zaman zordur. Takım ruhunu ve 9X8’in hazırlanması için yapılan çalışmayı vurgulamak istiyorum. İlk iki saatte bir tur kaybettik ama ilk ona yaklaştık. Burada Porsche, Toyota ve Ferrari gibi markalarla rekabet etmek hiç de kolay değil. 2025 şimdi başlıyor. Bu takımı seviyorum ve burada Le Mans’da galibiyete ulaştığını görmek istiyorum” dedi.

94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in son sürücüsü olan Stoffel Vandoorne, “Açıkçası hala yapacak işimiz var. Ama en kısa zamanda ön saflarda mücadele etmeyi dört gözle bekliyorum” ifadelerini kullandı.

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR