Asya bölgesinin en başarılı ambalaj tasarımlarının ödüllendirildiği, 10 ülkeden 151 ambalajın yarıştığı AsiaStar 2022’de Türkiye toplam 17 ödül kazandı. Yarışmanın sonuçlarını değerlendiren Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Türkiye ambalaj sektörü olarak Asya’nın en prestijli tasarım yarışmasından 17 ödülle döndük. Ödül alan firmalarımızı ve başarılı genç tasarımcılarımızı tebrik ediyorum.” dedi.
Asya Ambalaj Federasyonu (APF) tarafından her yıl düzenlenen ve Asya’nın Ambalaj Oscar’ı olarak anılan AsiaStar Yarışması’nın sonuçları açıklandı. Yarışmada Türk şirketleri 6 ürünle ödüle layık bulunurken, öğrenci kategorisinde ise Türkiye ambalaj sektörünü temsil eden genç tasarımcılar 11 ödül kazandı. ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, sektör olarak her sene olduğu gibi bu sene de yarışmada güzel sonuçlar elde ettiklerini aktardı.
AMBALAJIN GELECEĞİ “GENÇ TASARIMCILAR”
AsiaStar 2022 Yarışması’nda; Türk şirketleri, farklı kategorilerde toplam 6 ödül kazandı. ASD tarafından Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı katkısıyla, Reed TÜYAP iş birliğinde düzenlenen 18. Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması’nda dereceye giren genç tasarımcıların katılabildiği AsiaStar Öğrenci Kategorisi’nde ise Türkiye 11 ödüle layık görüldü.
Yarışmanın sonuçlarını değerlendiren ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, “Asya’nın en prestijli yarışmasında ödül kazanan tüm şirketlerimizi ve genç tasarımcılarımızı tebrik ediyorum. Her sene olduğu gibi bu sene de yarışmadan güzel sonuçlarla ayrıldık. Sektörümüzün geleceği tasarımda. Tasarımda farkındalık yaratmak da gençlerimizin elinde. Bu tarz yarışmalar geleceğimiz için çok önemli. Burada elde ettiğimiz başarılar da sektörümüzün geleceğine ışık tutacak.” dedi.
AsiaStar 2022 yarışmasının tüm sonuçlarına https://www.asianpackaging.org/awards-winner/ adresinden ulaşabilirsiniz.
AsiaStar Yarışması 2022 Türkiye Kazananları
Ambalaj | Kategori | FİRMA |
Silindir Şekilli Katlanabilir Fındık Lahmacun Kutusu | Tüketici Ambalajı | Harman Ambalaj San. ve Tic. A.Ş. |
Pürsu Cam Ambalaj Ailesi | Tüketici Ambalajı | Bal Kaynak Su İthalat İhracat San. ve Tic. A.Ş. |
Kompostlanabilir Saşe Ambalaj | Eko Ambalaj | İspak Esnek Ambalaj A.Ş. |
Hushmellow P.O.P | Satın Alma Noktası | Hush Kozmetik A.Ş. |
Alüminyum İçermeyen, Hafızalı Bardak Üst Folyo | Ambalaj Malzemeleri ve Bileşenleri | Etapak Baskı Ambalaj Sanayi ve Tic. A.Ş. |
Mono PE- %100 Geri Dönüştürülebilir Doypack Ambalaj | Ambalaj Malzemeleri ve Bileşenleri | Etapak Baskı Ambalaj Sanayi ve Tic. A.Ş. |
Kazanan Öğrenciler
PROJE ADI | ÖĞRENCİ | ÜNİVERSİTE/BÖLÜM |
Sensodyne Mixed | ZEYNEP ÖZEL | İstanbul Medipol Üniversitesi / Endüstriyel Tasarım |
THY Simit Ambalajı | ZEYNEP YARAR | Marmara Üniversitesi / Endüstriyel Tasarım |
Washa Şampuan ve Saç Kremi Ambalajı | EMİNE ÖZKAN | İstanbul Medipol Üniversitesi / Endüstriyel Tasarım |
Tentürdiyot Stick | EGE BAKIRCI MÜGE KAPAN | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Cebimdeki Bulut | MERVE HALICI | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Göğüs Pompası Seti Ambalaj Tasarımı | MUSTAFA CAN IRMAK ERBİL | İzmir Ekonomi Üniversitesi / Endüstriyel Tasarım |
“DÜET” Koska İncir Muhafaza ve Sıkımlık Tahin Pekmez Ambalaj Birimleri Paketi | AYSEN GÜLDAY | Mimar Sinan Güzel sanatlar Üniversitesi / Endüstriyel Tasarım |
İzmir Bombası Ambalaj Tasarımı | ELİF SEVRE ALPER MEHMET AHMET BAL YUNUS EMRE ULAŞCAN | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Tasarruf Kutu | MESEDE SÜMEYYE EROĞLU GÖKÇE KAYA GÜLŞEN ERKOL | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Karpuz Dilimli Vivident Sakız | ÖMER KİLİTOĞLU UMUT DELİCE | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Pınar Süt Ambalaj Tasarımı | MERVE ZEYNEP SARUHAN ELİF UĞURLU RÜMEYSA TOPUZ | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Görsel İletişim Tasarımı |
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Hakkında
Türkiye’deki önemli ambalaj sanayicilerini bünyesinde bir araya getiren ASD, 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Nisan 2023 itibarıyla 246 üyesi bulunan ASD’nin amacı; Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, sektöre kimlik kazandırmak, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamak, üyeleri arasında birlik beraberlik ve dayanışmayı sağlamak, güçlendirmek ve daimi kılmaktır.