Pazar, Kasım 10, 2024
Ana SayfaSektörelYerli girişim Naturiga ikinci yatırım turunu başlattı

Yerli girişim Naturiga ikinci yatırım turunu başlattı

Bitki bazlı fonksiyonel gıdalar üretiminde Türkiye’nin öncü markalarından Naturiga, ödüllü sağlıklı atıştırmalık ve fonksiyonel gıdalarını global pazarlara taşımak hedefiyle, fonbulucu platformunda ikinci kez paya dayalı kitle fonlama turuna çıktı. 2023 yılında TL bazında yüzde 176 ciro büyümesine ulaşan Naturiga, ikinci turda şirket paylarının yüzde 5,50’sinin yatırımcılara arzıyla 8 milyon TL fon toplamayı planlıyor. Geçtiğimiz yılı 17 milyon TL’nin üzerinde satışla kapatan marka, elde edilen fon ile başta İngiltere olmak üzere Avrupa’da satış operasyonlarını başlatacak.

Süper besinler, amaca yönelik tasarlanmış fonksiyonel süper gıda karışımları, bitkisel protein karışımları, inovatif kahvaltılık ürünler, glutensiz ve sağlıklı atıştırmalıklarıyla müşterilerine hizmet veren, Türkiye’nin büyük süpermarket zincirlerinde listelenen ilk fonksiyonel süper gıda şirketi Naturiga, 2023 yılını bir önceki yıla göre tüm kategoriler toplamında yüzde 176 büyüme ile kapattı. 2024 yılını 45 milyon TL üzerinde satışla kapatmayı hedefleyen Naturiga, bu hedef doğrultusunda, global pazarlara ulaşmak için yatırım turunu başlattı. Paya dayalı kitle fonlama turunda, 8 milyon TL üzeri fona ulaşmayı planlayan marka, İngiltere ve Almanya ile birlikte tüm Avrupa’da e-ticaret ve geleneksel satış operasyonlarını başlatmaya hazırlanıyor.

Global pazarda marka bilinirliğini artırmayı hedefliyor

Paya dayalı ikinci kitlesel yatırım turuna çıkma nedenlerini anlatan Naturiga Kurucusu ve CEO’su Yılmaz Kekeç, “Naturiga olarak, fonksiyonel gıdalar alanında Türkiye’deki ilk markalardan biriyiz. Glütensiz ve vegan beslenmeye uygun ürünlerimizle, kurulduğumuz 2019 yılından bu yana küçük bütçelerimize rağmen ciro ve marka bilinirliği anlamında önemli bir yol kat ettik. 2023 yılı ciromuzu, bir önceki yıla oranla TL bazında %176, dolar bazında ise %90 üzerinde artırmayı başardık. 2024 yılını ise yeni kanallar ve ihracat gelirlerinin başlamasıyla birlikte 45 milyon TL’nin üzerinde bir satışla kapatmayı hedefliyoruz. Yatırım turumuzun ardından, İngiltere’de kurmuş olduğumuz şirketimizin satış operasyonlarına başlayacağız ve hemen ardından Almanya üzerinden Avrupa’ya online kanallardan giriş yapmayı planlıyoruz. Öte yandan ülkemizde de dağıtım kanallarında genişleme ve derinleşme ile pazarlama yatırımlarına devam edeceğiz. Tüm bunların yanı sıra, özellikle kapalı spor alanlarında çalışan profesyonel ve amatör sporcular odağında, yaşamının önemli bir kısmını artık sürekli kapalı alanlarda geçiren tüm bireylerin beslenme ve performans ihtiyaçlarına odaklı yepyeni bir fonksiyonel besin kategorisinin yatırımlarını yapacağız” diye konuştu.

Yatırımcılar, İngiltere’deki şirketten doğrudan pay alabilecek

Büyüme yolculuklarında, aldıkları yatırımlarla kısa zamanda ölçeklenen ve yatırımcılarına ciddi getiri sağlayan Almanya pazarından Your Super ve İngiltere pazarından doğan Rheal gibi fonksiyonel gıda şirketlerini örnek aldıklarını vurgulayan Kekeç, “Yurt dışında bizden sadece birkaç yıl önce yola çıkmış ve önemli yatırımlar alarak dünyanın en hızlı büyüyen ilk 500 şirketi listelerine dahi girmeyi başarmış Your Super ve Rheal gibi fonksiyonel gıda şirketleri bulunuyor. Naturiga olarak, başarılı büyüme sonuçlarına ulaşmış markaları örnek olarak bir yol haritası belirliyoruz. Yatırımcılarımız sadece iyi bir finansal getiri sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda sağlıklı yaşamı teşvik eden, sürdürülebilir ve yenilikçi bir marka büyümesinin parçası olacaklar. Ayrıca, İngiltere’deki şirketimizde de doğrudan olarak pay sahibi olabilecekler. Bununla birlikte marka olarak gerekli ciro seviyelerini yakaladıktan sonra borsaya açılarak yatırımcılarımıza yüksek getiri sağlayabilecek ve daha fazla kitleye ulaşmamızı sağlayacak adımlar atmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz aylarda milli sporcu ve Dünya Bilardo Şampiyonu Semih Saygıner’in de “İyi Yaşam Direktörü” olarak ekibine katıldığı ve kendisi ile sporcu beslenmesi kategorisine odaklanacak olan Naturiga, öncelikle İngiltere ve Almanya, sonraki yıllarda ise tüm Avrupa, ABD, Kore ve Körfez Bölgesi ülkelerine online/offline kanallardan giriş yapmayı hedefliyor.

“Fonksiyonel gıda pazarında büyük potansiyel bulunuyor”

Tüm dünyada gıda sektöründe büyük bir devrim yaşandığını belirten Kekeç, katma değerli ürünlere ve inovasyona odaklanan markaların Türkiye’ye çok büyük getirileri olacağını belirterek şöyle konuştu, “Tüm dünyada endüstriyel tarım uygulamaları nedeniyle ve global ısınmanın yarattığı yepyeni zorluklar da eklenince topraktan elde edilen besinlerin verimi, kalitesi, besin içeriği yıllardır düşüyor. Bu nedenle, doyduğumuz ama beslenemediğimiz günler yaşıyoruz. Bu bağlamda, yerli bir marka olarak organik ve temiz içeriğe sahip ürünlerin üretim ve pazarlamasına verdiğimiz önemin, gelecekte ülke olarak uluslararası pazarda lider konuma gelmemizde önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Sadece fonksiyonel sağlıklı gıda üretimi ve satışına değil, ülkemizin bu önemli kategoride söz sahibi bir ülke olması için de üstümüze düşenleri yapmak niyetindeyiz. Naturiga olarak, bu bilinçle, 2023 yılında Lucomp Organik Tarım ekibi ile Türkiye’nin ilk yerli Organik Buğday Çimi üretimi için iş birliğine imza attık. İlerleyen dönemde “Anadolu Buğdayından Organik Buğday Çimi Tozu”nu tüm dünyada söz sahibi yapabilmek için birlikte adımlar atacağız. Artık sadece tarımsal hammadde ihracatı yapan değil, katma değerli ürün ve markalarıyla dünyada yerini alan, verimi yüksek ihracat yapabilen markalara ihtiyaç var. Ülkemizdeki yatırım ikliminde, dünyadaki bu büyük potansiyelin asla ıskalanmaması gereken bir fırsat olduğunun altını çizmek isteriz.”

Naturiga’nın Yönetici Ortağı Tuba Yapıncak ise katma değeri yüksek, fonksiyonel besinler pazarı ile ilgili şöyle konuştu.

“Sağlıklı beslenme sektörünün parlak geleceği artık tartışmasız bir gerçek. İçerisinde birçok alt kategoriyi de barındıran dünya fonksiyonel gıdalar pazarının %11,5 birleşik büyüme hızı ile 2027 yılına kadar 355 milyar doları aşması bekleniyor. Covid dönemi sonrası tüketicilerde artan iyi yaşam bilinci ve iyi beslenmeyle sağlık ilişkisi bu önemli sektörün yelkenlerini doldurmuşken, bir yandan hızla yaşlanan dünya nüfusu ile yaşa bağlı sağlık sorunlarına karşı koymak için fonksiyonel gıdalara olan ihtiyaç artıyor ve tüm bunlar pazarın büyümesini daha da destekliyor. Tam da şimdi bu önemli sektöre yatırım yapmak ve ülkemizden dünyaya büyümeye çalışan markalara güven ve kaynak ayırmak için doğru zamanlardayız.”

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR