Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünün ilk ve en prestijli ödül programı olan ‘Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’ 22. kez sahiplerini buldu. İletişim sektörünün en başarılı proje ve markaları, 26 Haziran 2024 Çarşamba akşamı, Zorlu PSM’de gerçekleştirilen törende açıklandı.
İletişim sektöründe 50 yılı aşkındır faaliyet gösteren Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından bu yıl 22.’si gerçekleştirilen, iş dünyasının ve iletişimcilerin heyecanla beklediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu.
Türk Hava Yolları, İGA- İstanbul Havalimanı, Opet Petrolcülük, MediaPort, Turkcell, Türk Telekom ana sponsorluğunda; BrandMap, Halklailiskiler.Com, Faselis, Medya Takip Merkezi, İltek, Idecon Idea&Congress ve Memorial destekleriyle, 26 Haziran 2024 Çarşamba akşamı Zorlu Holding’in mekân sponsorluğunda Zorlu PSM Sky Lounge’da gerçekleştirilen törende, 2023 yılının en başarılı projeleri ödüllendirildi.
TÜHİD, Altın Pusula Ödülleri’nde bir ilki gerçekleştirerek, etkinliğin karbon emisyonunu hesaplamak üzere etkinliğe katılan tüm davetlilerden ulaşım bilgilerini aldı. Davetlilerin yaratılan farkındalıkla ile ilgili memnuniyetlerini dile getirdikleri törende, kurumsal sürdürülebilirlik anlayışı çerçevesinde 9,5 ton sera gazı salınımı için uluslararası sertifikasyona sahip karbon kredileri ile offsetleme yapıldı. Böylece 22. Altın Pusula Ödül Töreni, karbon nötr bir etkinlik olarak tamamlandı.
22 yıldır süren Altın Pusula heyecanı
22’inci Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri Töreni açılış konuşmasını yapan TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, “TÜHİD olarak 52 yıllık geçmişimizle iletişim sektörüne yön vermek ve mesleğimizin en iyi örneklerini paylaşmak için buradayız. Bizler bu sorumluluğun farkında olarak mesleğimizin gelişimi ve topluma katkısı için çalışıyoruz” dedi.
Altın Pusula Ödülleri’nin 22 yıllık tarihinde, 3500 projenin değerlendirildiğini ve 620 projenin ödüllendirildiğini belirten İpek Özgüden Özen, “22 yıl boyunca her bir proje, arkasında yaklaşık 5 kişilik bir ekip ve yönetim desteğiyle gerçekleştirildi. Ayrıca, 200 iletişim fakültesi 950 proje ile katılım sağladı ve 88 ödül kazandı. Bu süreçte yaklaşık 5000 iletişim öğrencisi sektöre hazırlandı. Bu veriler, Altın Pusula’nın sektöre sağladığı katkının büyüklüğünü ve TÜHİD’in sektördeki öncü rolünü gösteriyor” ifadelerini kullandı.
Ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün halkla ilişkilerin ve iletişimin önemini daha Cumhuriyetimizin ilk yıllarından itibaren fark etmiş bir lider olduğunu belirten İpek Özgüden Özen, “Bugün liderlerin performans kriterlerinin büyük bir kısmı, etkili iletişim becerilerine dayanıyor. Bu da halkla ilişkiler ve iletişim mesleğinin ne denli kritik olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Ayrıca iletişim, yapısı gereği içinde farkındalık artırma etkisi ve politika değişikliğine varabilecek kamu ve özel sektörde davranış değişiklikleri yaratma potansiyeli barındırıyor. Bu bize iletişimin dönüştürücü gücünü ve toplumsal değişim yaratma kapasitesini gösteriyor. Bu gücü iyi yönde kullanarak ülkemize hizmet başta olmak üzere çok şey yapabilir ve mesleğimizi daha ileriye taşıyabiliriz. Çünkü bizler temsil ettiğimiz kurumların geleceğini yazıyoruz” dedi.
22’inci Altın Pusula’da 400’e yakın proje ödül için yarıştı
Türkiye’deki kurumlara, iletişim ajanslarına ve genç iletişimcilere açık olan yarışmaya büyük holdingler, çok uluslu şirketler, ajanslar ve üniversitelerden yoğun bir katılım gerçekleşti. 20 ana ve 18 alt kategori olmak üzere toplam 38 kategoride 231 kurum projesi ve 114 genç iletişimci projesi başvuruda bulundu.
Ayrıca, TÜHİD-KAGİDER iş birliğiyle 2017 yılından itibaren verilen TÜHİD-KAGİDER 1e1 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ödülü’nün yanı sıra, İletişim Duayenleri Betûl Mardin ve TÜHİD Kurucusu Prof. Dr. Alâeddin Asna adına takdim edilen “Betûl Mardin Geleceği Şekillendiren Liderler Ödülü” ve “Alâeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü” de sahiplerine verildi.
Ayrıca, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle “UNDP Özel Ödülü” on ikinci defa, Hedefler için İş Dünyası Platformu- Business For Goals iş birliğiyle verilen “B4G Özel Ödülü” dördüncü defa takdim edildi. TÜHİD ve SEDEFED iş birliğiyle sivil toplum kuruluşları için verilmeye başlanan “SEDEFED Özel Ödülü” de üçüncü kez takdim edildi.
Büyük Ödül Türkiye İş Bankası’nın
Altın Pusula Büyük Ödülü’nün sahibi, Türkiye İş Bankası’nın “Cumhuriyetimizin 100. Yılı İletişimi” projesi oldu.
Betûl Mardin Geleceği Şekillendiren Liderler Ödülü, Alanor Olalı’ya takdim edilirken, TÜHİD’in Kurucusu Prof. Dr. Alâeddin Asna’nın mesleki değerlerini ve vizyonunu yaygınlaştırmak amacıyla verilen Alâeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü ise “Çocuk İyilik Merkezi” projesiyle Fiba Holding’e verildi.
TÜHİD- Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP iş birliği ile bu yıl on ikincisi verilen ‘UNDP Özel Ödülü’ de “Bir Kız Gelecek” projesiyle Allianz Türkiye’nin oldu.
Hedefler için İş Dünyası Platformu/ Business For Goals iş birliğiyle verilen B4G Özel Ödülü ise “#VarGücümüzle Fiba Grubu Deprem Seferberliği” ile Fiba Holding’in oldu.
Ayrıca, TÜHİD ve KAGİDER-Türkiye Kadın Girişimciler Derneği iş birliğiyle bu yıl yedinci kez verilen ‘TÜHİD-KAGİDER 1e1 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ Ödülü’nün sahibi, Yıldız Holding’in “Yıldız Holding Kadın Platformu” projesi oldu.
SEDEFED Özel Ödülü, YenidenBiz Derneği’ne takdim edilirken, SEDEFED Mansiyon Ödülü’ne de Yanındayız Derneği layık bulundu.