Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana Sayfaİhracat490 Milyar Dolarlık Ekonomi ‘Ambalaja’ Girdi

490 Milyar Dolarlık Ekonomi ‘Ambalaja’ Girdi

2022’de ambalaj sektörünün 7,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini ifade eden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, 2023 ihracat hedefinin ise 10 milyar dolar olduğunu söyledi. Türkiye’de yaklaşık 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketin ambalajlarla sağlandığının altını çizen Zeki Sarıbekir, “Türkiye’de toplam 819 milyar dolarlık GSYİH’nin yüzde 60’ı ambalajla mümkün olmuştur. 2030 yılına ise sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar, ihracat için de 20 milyar dolar hedef koyduk. Sektör olarak rekabet gücümüz ve potansiyelimiz yüksek.” dedi.

Ambalaj sektörü, Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin (ASD) düzenlediği geleneksel iftar yemeğinde buluştu. Düzenlenen organizasyonda ‘Afet Sonrası Ruh Sağlığı, Ahlâk ve Ekonomi’ adlı panelde Prof. Dr. Acar Baltaş ve Prof. Dr. Emre Alkin konuşmacı olarak yer aldı. Ambalaj sektörünün bugünü ve geleceği hakkında bir konuşma gerçekleştiren Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, dünyanın ve Türkiye’nin zorlu süreçlerden geçtiğini ifade ederek, “Pandemi süreci sebebiyle 4 yıldır iftar etkinliğimizde bir araya gelememiştik. Bu yılın başında, 6 Şubat tarihinde de 11 ilimizi etkileyen, ülkemizde gelmiş geçmiş en büyük deprem felaketini yaşadık. Derin üzüntü içindeyiz. Ülkemize büyük geçmiş olsun. İftar davetimizi planlarken öncelikle tereddüt ettik. Yaşadığımız böylesi acılı zamanlarda ülkemizin sergilediği olağanüstü dayanışma ve birliktelik, bir arada olmanın önemini bize bir kez daha gösterdi.” dedi. 

2022’DE DIŞ TİCARET FAZLASI 2,7 MİLYAR DOLAR

Ambalajın ne kadar önemli ve gerekli olduğunun böyle zamanlarda daha çok anlaşıldığını kaydeden Zeki Sarıbekir, “Ambalaj üreticileri olarak sadece gıda ve içecek değil sağlık, temizlik, hijyen vb. ürünler başta olmak üzere tüm sektörlere hizmet veriyoruz. Ürünler ambalaj sayesinde tüketicisine sağlıklı ve hijyen bir şekilde ulaşıyor. Ambalaj sektörü olarak bunun bilinciyle hareket ediyoruz. Tedarik zincirini aksatmamak için üretimi sürdürüyoruz.” diye konuştu.

Türkiye ambalaj sektörünün 2021’de 28 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaştığı bilgisini veren Zeki Sarıbekir, “2022’de sektörümüz 180 ülkeye 3 milyon 300 bin ton ambalaj ihracatı gerçekleştirdi ve 7,5 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti. 2022’de sektörümüzün dış ticaret fazlası 2,7 milyar dolar oldu ve ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladığımız katkıyı artırarak sürdürdük. Bununla birlikte, ihracat birim fiyatımızla Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştirmeye devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

2030 HEDEFİ 50 MİLYAR DOLAR

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100’üncü yılı olan 2023’te Türkiye ambalaj sektörünün pazar büyüklüğünü 28 milyar dolardan 30 milyar dolara, kişi başı tüketimi 325 dolardan 380 dolara, ihracatını ise 8 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Zeki Sarıbekir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak 2023 ihracat hedefimize 2022 sonunda ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. Bu yüzden 2023 için yeni hedefimizi 10 milyar dolar olarak yeniden belirledik. Ülkemizde yaklaşık 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz. Türkiye’de toplam GSYİH’nin (819 milyar dolar) yüzde 60’ı ambalajla mümkün olmuştur. 2030 yılına ise sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar, ihracat için de 20 milyar dolar hedef koyduk. Sektör olarak rekabet gücümüz ve potansiyelimiz yüksek. Türkiye ambalaj sektörünün ürünleri dünyada 180 ülkeye direkt ve dolaylı ihraç ediliyor. Türkiye ambalaj sanayisi, Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyor.”

AMBALAJ SEKTÖRÜNÜN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YOL HARİTASI

Ambalaj sektörü olarak bir yandan büyümeye ve ülkeye daha fazla katkı sunmaya  odaklandıklarının altını çizen Zekir Sarıbekir, diğer taraftan gelecek için sürdürülebilirlik konusunda çalışmalarını da hızlandırdıklarını söyledi. Zeki Sarıbekir, “Sürdürülebilirlik hakkında ambalaj sektöründe farkındalık yaratılması ve rehber olunması amacıyla, ‘ASD Sürdürülebilirlik Raporumuzu’ tamamlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sektörümüzün ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınlayacağız. Raporumuzun ambalaj sektörünün sürdürülebilirlik yol haritasını oluşturmaya örnek olacağını düşünüyoruz.” diye konuştu. İklim değişikliğinin etkilerinin azaltılmasına yönelik öncelikli konular arasında; sorumlu üretim, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji, döngüsel ekonomi, sera gazı hesaplama – azaltım ve Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın sıralanabileceğini dile getiren Zeki Sarıbekir, şunları söyledi: “Sektör mensuplarımız karbon ayak izi ölçümlerini yaptırmalıdır. Avrupa Yeşil Mutabakatı’nda hedeflenen üretim ve ticaret süreçlerini ve değişimini takip etmeliyiz. Üretim süreçlerimizi kaynak verimliliğini en üst seviyede tutan, sürdürülebilir bir üretim modeli olan döngüsel ekonomi temeli üzerine kurmalıyız.”

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Hakkında

Türkiye’deki önemli ambalaj sanayicilerini bünyesinde bir araya getiren ASD, 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Nisan 2023 itibarıyla 247 üyesi bulunan ASD’nin amacı; Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, sektöre kimlik kazandırmak, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamak, üyeleri arasında birlik beraberlik ve dayanışmayı sağlamak, güçlendirmek ve daimi kılmaktır.

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR