Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, ürün odaklı geçiş yılında ilk 6 aylık finansal verilerini açıkladı. Buna göre şirketin net geliri, 85 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. Stellantis, bu dönemde 5,6 milyar Euro net kâr elde etti. Şirket yönetimi, Kuzey Amerika payı ve envanter performansı da dahil olmak üzere operasyonel zorlukları ele almak adına kararlı adımlar attı. Stellantis, ilk yarıda 6,7 milyar Euro sermaye iadesi gerçekleştirdi. Söz konusu sermaye iadesi 3 milyar Euro 2024 hisse geri alım programının hızlandırılmasını yansıtıyor. Aynı zamanda 2024 sonundan önce en az 7,7 milyar Euro iade taahhüdü devam ediyor.
Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından Stellantis N.V., yılın ikinci yarısıyla ilgili finansal verilerini açıkladı. Ürün odaklı geçiş yılı olan 2024’te, yoluna kayıpsız şekilde devam etme stratejisiyle hareket eden Stellantis’in yılın ilk yarısındaki net geliri 85 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. Şirket bu dönemde, 5,6 milyar Euro’luk net kâr elde etti.
Yılın ikinci yarısında performansını artıracak!
Stellantis, yılın ilk yarısında yüzde 10’luk marja sahip 8,5 milyar Euro’luk AOI açıkladı. Yakın vadede yeni bir ürün dalgasını başarıyla piyasaya sürmeye odaklanan şirket, böylece ürün gamındaki boşlukları doldurarak kapsamını daha da genişletmeyi hedeflerken, Kuzey Amerika, Genişletilmiş Avrupa ve Maserati’nin performansını iyileştirmeye yönelik yönetim eylemleri 2024 yılının ikinci yarısı ve 2025 yılının tamamı için önemli performans iyileştirme fırsatları yaratıyor.
Heyecan verici bir ürün hamlesi başlattık!
Şirketin ilk yarı yıl sonuçlarını değerlendiren Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Şirketin 2024 ilk yarı yıl performansı hem zorlu endüstriyel koşullar hem de kendi operasyonel sorunlarımız nedeniyle, beklentilerimizin altında kaldı. Bu sorunları gidermek için eylemlere ihtiyaç duyuyor ve bu önlemleri alıyoruz. Ayrıca heyecan verici bir ürün hamlesi başlattık ve bu ürün hamlesi kapsamında bu yıl en az 20 yeni aracı pazara süreceğiz. Böylece daha büyük fırsatların bizi beklediğini söyleyebiliriz. Özellikle Kuzey Amerika’da uzun vadede potansiyelimizi en üst seviyeye taşımak adına yapacak önemli işlerimiz var. Hikayemizin bu çok önemli bölümünde ekiplerin çalışmaları ve bağlılıkları için her bir çalışana teşekkür etmek istiyorum” dedi.
Orta Doğu ve Afrika pazarının yeni lideri!
Stellantis, ilk kez Orta Doğu ve Afrika’da pazar payında ilk sırayı aldı. Şirket aynı zamanda Avrupa ve Güney Amerika’da pazar payı ve ticari araçta liderliğini sürdürdü. Stellantis, ABD’de şarj edilebilir hibrit araç satışlarında 1’inci ve düşük emisyonlu araç (LEV) satışlarında ise 2’nci sırada yer alıyor. Leapmotor’un maliyet rekabet gücünden ve güç-aktarma sistemleri ile bağlantılı teknolojilerinden yararlanan Leapmotor International ortak girişimi, ilk teknoloji odaklı elektrikli modellerini C10 SUV ve T03’ü tanıtmaya hazırlanıyor. İlk ürün tanımı “Genişletilmiş Avrupa’da” yapılacak ve bunu 2024 yılının sonuna kadar Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Hindistan ve Asya Pasifik pazarları izleyecek.
Stellantis’in 2024 ürün hamlesi devam ediyor
Şirket, 2024 yılında, yılın ilk yarısında üretimi başlayan 10 yeni ürün de dahil olmak üzere en az 20 yeni ürün tanıtımı planlıyor:
Peugeot 3008 ve 5008: Doğuştan batarya elektrikli (BEV) olan çok enerjili STLA Medium platformu ile yollara çıkan modeller 680 kilometreye kadar menzil sağlıyor ve tamamen yeni Panoramic i-Cockpit ile donatılıyor. ChatGPT, bu yılın başlarında DS markası ile başlayarak tüm Peugeot ürün gamında standart hale gelecek. Haziran ayındaki 3008 siparişlerinin yaklaşık yüzde 30’u batarya elektrikli versiyon olarak gerçekleşti. Peugeot ayrıca 2008 modelinin üretimini Güney Amerika’da yerelleştirdi.
Yeni Lancia Ypsilon: Lancia, premium B-hatchback segmentindeki yeni dönemin ilk otomobili olarak Yeni Lancia Ypsilon’u tanıttı. Marka yenilikçi ve ölümsüz İtalyan zarafeti ile gelecek yolunda ilerlemek üzere 10 yıllık stratejik bir plana sahip.
Maserati Grecale Folgore: Maserati, markanın ilk tamamen elektrikli SUV modeli Grecale Folgore’yi pazara sundu. Elektrikli güç-aktarma sistemi 820 nm tork sağlıyor 220 km/s maksimum hıza olanak tanıyor.
Citroën Basalt: Yeni bir SUV coupe olan Citroën Basalt, Hindistan ve Güney Amerika pazarında yollara çıkıyor. Yeni Citroën C3’e olan talep güçlü ve müşterilerin yüzde 72’si Avrupa’da üretilen rekabetçi fiyata sahip bir B-segment elektrikli araç olan yeni ë-C3’ü tercih ediyor.
Stellantis Pro One Vanları: Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot ve Vauxhall markalarının yenilenen Pro One ticari araç serisi tüm segmentlerden 12 modelle yollarda. Stellantis Pro One, yılın ilk yarısında Genişletilmiş Avrupa, Güney Amerika ve Orta Doğu ve Afrika’da 1’inci oldu.
FIAT ve Opel, İtalya ve Almanya’daki tarihi miraslarını 125’inci yıldönümleri ile taçlandırdı. FIAT, 25 bin Euro’nun altında bir fiyatla tamamen elektrikli Grande Panda ile küresel ana pazara dönüşünü ilan etti. Ayrıca hibrit bir versiyon olarak satışa sunacak.
Teknoloji hamlesi devam ediyor
• Dodge Charger Daytona, Jeep® Wagoneer S ve Jeep Recon önderliğinde 2024 -2026 yılları arasında STLA Large platformu ile 8 yeni araç pazara sunulacak. Yeni batarya elektrikli araçlara (BEV) özgü çok enerjili platform, son derece esnek olup farklı elektrikli güç-aktarma modülleri için optimize edilmiş durumda. Bu çözüm elektrikli araçlarda ilk hareket anından itibaren kullanıma hazır yüksek tork ve 800 kilometreye kadar menzil avantajları sağlıyor.
• 2026 yılına kadar Smart Car platformu üç bölgede 13 model için temel oluşturacak. Platform, elektrikli araçları herkes için erişilebilir kılmak üzere teknolojiyi uygun fiyatla birleştiriyor. Avrupa’da Citroën C3 ve C3 Aircross lansmanlarını FIAT ve Opel markalarının lansmanları takip edecek.
• Stellantis, çift kimyalı bir yaklaşım izliyor ve yenilikçi batarya hücresi ve bağlantılı teknolojileri araştırıyor. Şirket kısa bir süre önce, elektrikli araçlar için yeni nesil batarya hücreleri tasarlamak üzere önde gelen araştırma kurumu CEA ile beş yıllık bir iş birliği yaptığını açıkladı.
• Stellantis’in elektrikli çift kavramalı şanzıman (eDCT) teknolojisi, Avrupa’da popüler hale geldi ve EU30 hibrit araç satışlarında geçen yıla kıyasla yüzde 53’lük bir satış artışına katkı sağladı. Şirket bu yıl için otuz hibrit model üretmeyi planlıyor. 2026 yılına kadar buna altı model daha eklenecek. Bu hibrit modeller, tamamen elektrikli ve şarj edilebilir olarak daha uygun fiyatlarla üstün sürüş deneyimi ve daha düşük CO2 emisyonu sunuyor. Stellantis, AB30 pazarında A – B segment ve hafif ticari araçlar pazarlarında batarya elektrikli, yakıt hücreli, şarj edilebilir hibrit ve hibrit de dahil olmak üzere düşük emisyonlu araçlarda satış lideri.
• STLABrain, STLA SmartCockpit ve STLA AutoDrive gibi yapay zekâ destekli platformlar, Stellantis’in teknolojik gelişiminin merkezinde yer alıyor ve 2024 yılı sonunda entegrasyona hazır olup, 2025 yılında üretimde uygulanması bekleniyor.
Stellantis, yazılım ve bağlı hizmetlerden elde edilen yüksek marjlı gelirin istikrarlı artışıyla mobilite deneyimini dönüştürüyor. Bu gelir, şirketin 2021 yılındaki kuruluşundan bu yana iki katın üzerinde arttı. Şu özellikleri içeriyor:
• e-Routes; elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanan gerçek zamanlı araç verileriyle entegre ilk rota planlama akıllı telefon uygulaması.
• ChatGPT gelişmiş sanal asistan; 2024 yılının sonuna kadar 20 Avrupa ülkesinde mevcut hale gelecek ve yeni araçlar için standart olarak sunulacak.
• AppMarket; Kuzey Amerika’daki 2021-2023 model Jeep ve Ram araçlarının yaklaşık yarısında mevcut olup, havadan bağlantı için bir bağlantı merkezi görevi üstleniyor.
• Free2Move by Connect Fleet, filo yöneticilerine araç durumunu görme, coğrafi sınır belirleme ve gerçek zamanlı coğrafi konumlama gibi olanaklar sağlıyor.
• Gelişmiş bir özellik olan MyTasks ise filo operasyonlarını kolaylaştırıyor, koordinasyonu geliştirerek daha fazla üretkenlik sağlıyor.
Stellantis, makroekonomik belirsizliklere rağmen, 2024 yılında çift haneli AOI marjının yanı sıra pozitif endüstriyel serbest nakit akışı finansal beklentisini yineliyor.