Cuma, Kasım 22, 2024
Ana SayfaGündemAldatıcı Reklamlara Ceza

Aldatıcı Reklamlara Ceza

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, aldatıcı reklamlara 39,5 milyon lira ceza kesti.

“DUR DİYEREK GEÇİT VERMEDİ”

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından yapılan basın açıklamasında, aldatıcı reklamlara 39.5 milyon lira ceza kesildiği ifade edildi. “Reklam Kurulu 13 Haziran 2023 tarihinde yapılan 334 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalara erişim engeli dahil pek çok idari yaptırım ile dur diyerek geçit vermedi” ifadesiyle başlayan basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

1159 DOSYAYA ERİŞİM ENGELİ

“Reklam Kurulu tarafından bu ayki toplantıda görüşülen 219 adet dosyadan 200’ü mevzuata aykırı blunmuş olup, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 9.713.552 TL idari para cezası uygulanmasına ve ayrıca 12 adet dosya için erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verilmiştir. Böylelikle, yılın ilk ayında Kurul tarafından toplam 1.159 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulmuş olup, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.031 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 39.555.306 TL idari para cezası uygulanmasına ve ayrıca 28 adet dosyada erişimin engellenmesine karar verilmiştir.”

8 FİRMA HAKKINDA DURDURMA EMRİ

Kurulun 334 sayılı toplantısının ana gündem başlıklarından birisini, çeşitli ülkelere ait elçilik ve konsoloslukların yetkili temsilcisi izlenimi uyandırmak amacıyla oluşturdukları internet siteleri aracılığıyla vize hizmeti almak isteyen tüketicilerin güvenini kötüye kullanmak suretiyle aldatma ve yanıltma kastıyla gösterdikleri faaliyetler sonucunda tüketici mağduriyetine neden olan firmalar oluşturmuştur. Bu kapsamda, 8 firma hakkında durdurma ve idari para cezası verilmesi, ayrıca ilgili internet sitelerine erişimin engellenmesi kararlaştırılmıştır.

GERÇEK DIŞI ALGIYA SEBEBİYET VERİCİ UYGULAMALAR

Diğer taraftan, Kurulun bir başka önemli gündem konusunu da başta e-ticaret pazar yerleri olmak üzere internet üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde tüketicilerin satın alma tercihlerinde önemli bir yeri olan kullanıcı deneyimlerine ilişkin olarak sahte ve asılsız tüketici değerlendirmeleri ile sıralama uygulamalarının kullanımı suretiyle satıcı veya sağlayıcılar ya da satılan ürün hakkında haksız rekabete ve tüketici mağduriyetine yol açacak şekilde gerçek dışı algıya sebebiyet veren uygulamalar oluşturmuştur. Söz konusu eylemlerde bulunanlar hakkında durdurma ve idari para cezası ve verilmesine, ayrıca ilgili internet sitelerine erişimin engellenmesine karar verilmiştir.”

Önceki İçerik
Sonraki İçerik
RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR