Cuma, Kasım 22, 2024
Ana SayfaSektörelTÜRK ŞİRKETLERİ YANDEX ADS'İN NÖRAL AĞLARIYLA RUSYA PAZARINA GİRECEK

TÜRK ŞİRKETLERİ YANDEX ADS’İN NÖRAL AĞLARIYLA RUSYA PAZARINA GİRECEK

Yandex Reklamları üzerinden Rusya pazarına yönelik reklam kampanyaları yürütmek isteyen reklamverenler ve dijital pazarlama ajansları artık YandexGPT ve YandexART nöral ağları desteğiyle reklam içeriklerini Rusça diline çevirebilecekler. Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans İş Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, “Türk şirketleri, kullanacakları reklamlar için nöral ağlar tarafından üretilen yerelleştirilmiş çeşitli metin ve görsel içerikleri kullanma imkanına sahip olacaklar” dedi.

Yandex’in amiral gemisi reklam çözümü olan reklam platformu Yandex Direct’e yeni bir özellik eklendi. Birleşik Performans Kampanyası(Unified Performance Campaign) arayüzünde Uzman modunda kullanılabilen bu yeni özellik, nöral ağlar kullanarak YandexGPT ve YandexART reklamlar için başlık, metin ve görsel seçenekleri öneriyor. Reklam seçeneklerini oluşturmak için ise sadece web sitesi linki sunmak yeterli olacak.

Reklamlarda dil bariyeri kalkıyor

Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans İş Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, Türkiye’de güçlü ve deneyimli bir ekibe sahip olduklarının altını çizerek, “250’den fazla marka ve ajansla çalışıyoruz. Yeni pazarlar keşfetmek ya da potansiyelini artırmayı hedefleyen seyahat, e-ticaret, elektronik, ev eşyaları ve diğer sektörlerde faaliyet gösteren Türk şirketleri, Yandex Ads’in bu özelliği sayesinde Rusça konuşan bölgelerdeki kitlelere ulaşma şansına kavuşacak. Yeni hizmetimizi kullanacak reklamverenler, sunulan seçenekler arasından en uygun olanı seçebilecek, yeni versiyonlar oluşturabilecek veya önerilen kreatifleri manuel olarak düzenleyerek reklamlarının olabildiğince doğru ve içerikle uyumla olmasını sağlayabilecek. Yandex Direct kullanıcıları, geçmişte olduğu gibi, başlıkları, metinleri ve görselleri kendileri de oluşturabilecekler” diye konuştu.

Bir web sitesi linki eklendiğinde, nöral ağlar aracılığıyla öncelikle sayfa içeriği analiz ediliyor. Başlık, Rusça metin ve bir görsel dahil olmak üzere bu içerik için 6 adede kadar reklam seçeneği otomatik olarak oluşturuluyor. Web sitesindeki orijinal içeriğin Rusça olması gerekmiyor, bu da yabancı markaların reklamları için da avantaj sağlıyor. 

Yapılan testler, nöral ağlardan gelen kreatiflerin kullanımının reklamverenlerin reklamlardan hedeflenen eylemin yüzde 10’una varan oranda daha fazla elde etmesine olanak tanıdığını gösterdi. Handcrafted reklamlara nöro-kreatifler eklenmesi sayesinde reklamlar zenginleşerek kampanya verimliliğini artması sağlanıyor.

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

EN ÇOK OKUNANLAR