Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markası olarak Türk Hava Yolları’nı (THY) seçti. Brand Finance, “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasında THY’nin değerini 2 milyar dolar olarak açıklarken, en değerli 100 şirketin toplam marka değerinin ise 15.6 milyar dolar olduğunu ifade etti.
Brand Finance’ın, Türkiye’de yaptığı marka değeri araştırmasına göre “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesinde ilk sırayı yine THY aldı. Geçen yıl 1.6 milyar dolar olan THY’nin marka değeri bu sene 0.4 milyar arttı. Araştırmada ikinci sırada 1.5 milyar dolarla Arçelik yer alırken, üçüncülüğü ise 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel aldı.
GARANTİ BANKASI 3 SIRA YÜKSELDİ
Bankacılık sektöründe ise yaptığı yeniliklerle dikkat çeken Garanti BBVA, 767 milyon dolarlık değeriyle 3 sıra yükseldi ve 4’üncülük koltuğuna oturdu. Onu, 736 milyon dolarla İş Bankası, 589 milyon dolarla BİM, 560 milyon dolarla Ziraat Bankası, 543 milyon dolarla Ford Otosan, 532 milyon dolarla Turkcell, 490 milyon dolarla Akbank izledi.
AKBANK 10’UNCU SIRADA
Garanti BBVA geçen yıla göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolarlık değeriyle 4’üncü sıraya yerleşirken İş Bankası 736 milyon dolarla 5’inci, BİM 589 milyon dolarla 6’ncı, Ziraat Bankası 560 milyon dolarla 7’nci, Ford Otosan 543 milyon dolarla 8’inci, Turkcell 532 milyon dolarla 9’uncu, Akbank 490 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 100 markanın toplam değerinin 15.6 milyar dolar olduğunu ifade etti.