28 Ağustos 2025, Perşembe
Ana SayfaFinans3,55 milyon başvurunun yapıldığı Koton’un halka arz büyüklüğü 4,17 milyar TL oldu

3,55 milyon başvurunun yapıldığı Koton’un halka arz büyüklüğü 4,17 milyar TL oldu

Published on

spot_img

70 ülkede 437 mağazası ve e-ticaret operasyonlarıyla faaliyet gösteren Türkiye’nin en büyük moda markalarından Koton’un talep toplama süreci büyük bir başarıyla tamamlandı. 2024 yılında gerçekleşen en büyük halka arzlardan biri olarak öne çıkan Koton’un halka açıklık oranı yüzde 16,5 oldu. Şirketin halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL olarak açıklandı.  

Talep toplama sürecini tamamlayan Türkiye’nin En Beğenilen Kadın Markası Koton’un halka arzına başvuru sayısı 3.554.213 olurken, 3.473.380 yatırımcının talebi karşılandı. İş Yatırım konsorsiyum liderliği ve Ak Yatırım konsorsiyum eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum aracılığı ile 30 Nisan, 2-3 Mayıs 2024 tarihlerinde pay başına 30,50 TL’den talep toplayan şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5, halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000TL oldu. 

Halka arzda yurt içi bireysel yatırımcılar ve şirket çalışanlarından 1,4 kat, yurt içi kurumsal yatırımcılardan ise 4,8 kat talep toplandı. Halka arz edilen şirket hisseleri, Borsa İstanbul’da 30,50 TL fiyat ve “KOTON” kodu ile 10 Mayıs’ta gerçekleşecek gong töreni sonrası işlem görmeye başlayacak ve şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5 olacak.

Koton CEO’su Dr. A Bülent Sabuncu, “Halka arzımıza ilgi gösteren ve bize güvenen bütün yatırımcılarımıza çok teşekkür ediyoruz. Talep toplama sürecimizi başarıyla tamamladık. Aldığımız yüksek talep, sevilen bir Türk moda markasını global bir markaya dönüştürme yolculuğumuzda yatırımcıların bizimle birlikte olduğunu gösteriyor. Bu motivasyonla büyüme atılımlarımıza devam edeceğiz. Halka arzdan elde edeceğimiz gelirle orta vadeli dönemde ağırlıklı yurt dışında olmak üzere 130 ile 150 mağaza açacağız ve toplam satışlarımız içinde yüzde 10,7 düzeyindeki e- ticaretimizi yüzde 15-20’lere çıkaracağız. Mağaza ve online ticaretimizle 70 ülkeye taşıdığımız markamızı ve modamızı daha çok ülkeyle ve daha çok modaseverle buluşturacağız” diye konuştu. 

Latest articles

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...

TAYSAD Rekabetçilik Anketi’nin Sonuçlarını Açıkladı!

Yerli Tedarik Sanayisinde İthalata Bağımlılık Ancak Yerli Stratejiler Devreye Alınarak Azalır! TAYSAD: Yerli Üretim ve...

More like this

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...