Global Yatırım Holding (GYH) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, holdingin bağlı kuruluşu ve dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding’in (GPH) Londra Borsası’ndan çıkacak olmasıyla ilgili açıklama yaptı. Kutman, “Şirket özelleştiğinde strateji ve yönetime kişisel olarak yön vermede kararlıyım. GPH, borsa kotundan çıkması ardından her zaman özel bir şirket olarak kalacak. Halka açıklık kaynaklı regülasyonlar nedeniyle kritik bilgileri zamanında önce açıklamak zorunda kalıyorduk. Sektör dinamiklerini dikkate aldığınızda ise bu bizi dezavantajlı bir konuma sokuyordu” diye konuştu. Kutman, kısa vadeli planlarında ABD, Karayipler ve Akdeniz’de yeni fırsatlar yakalamak olduğunu söylerken, uzun vadede ise Asya’ya odaklanacaklarını belirtti.
Türkiye merkezli GYH, borsa kotundan çıkma açıklaması yaptığı sırada GPH’nin doğrudan ve dolaylı olarak yüzde 58.9640 oranında hissesiyle çoğunluk hissedarı konumunda bulunuyordu. GYH, Londra Borsası’ndaki GPH yatırımcılarına tüm çıkarılmış sermayesini satın almak için koşulsuz bir nakit teklif sunduğunu 22 Temmuz’da açıklamıştı.
Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi olan Global Yatırım Holding’in (GYH) bağlı kuruluşu Global Ports Holding (GPH), Londra Borsası’ndan çıkma sürecine dair takvim işlemeye devam ediyor. Küresel kruvaziyer turizm endüstrisinin yakından takip ettiği gelişmeyle ilgili Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, sektörün yakından takip ettiği Cruise Industry News’a açıklama yaptı.
Kutman, “Şirket özelleştiğinde strateji ve yönetime kişisel olarak yön vermede kararlıyım. GPH, borsa kotundan çıkması ardından her zaman özel bir şirket olarak kalacak. Halka açıklık kaynaklı regülasyonlar nedeniyle kritik bilgileri zamanında önce açıklamak zorunda kalıyorduk. Sektör dinamiklerini dikkate aldığınızda ise bu bizi dezavantajlı bir konuma sokuyordu” diye konuştu. Stratejik bir hamleyi tamamlandığında açıklama yapmak konusunda bir çekinceleri olmadığını vurgulayan Kutman, “Ama olması gerekenden erken olmayacak” dedi.
Kısa vadede ABD, Karayipler, Akdeniz
GPH’nin büyümeye devam edeceğini söyleyen Kutman, kısa vadeli planlarında ABD, Karayipler ve Akdeniz’de yeni fırsatlar yakalamak olduğunu söylerken, uzun vadede ise Asya’ya odaklanacaklarını belirtti.
Borsadan çıkışın olmasının kruvaziyer şirketleri için de olumlu sonuçları olacağına inandığını anlatan Kutman, “Sektöre önemli bir hizmet veriyor, şirketlere işbirliği halinde hareket ediyoruz. Gemi boyutarı büyümeye devam ediyor, yakıt olarak LNG’ye hızlı bir dönüşüm var ve dünyanın en büyük kruvaziyer yolcu pazarı Karayipler’in yeni altyapıya ihtiyacı bulunuyor” şeklinde konuştu.
GPH’nin altyapı geliştirmeye verdiği önemi yakın dönemden iki örnekle hatırlatan Kutman, şunları söyledi: “Bu yıl içinde anlaşmasını imzaladığımızı San Juan’a 400-500 milyon dolar bandında yatırım yapacağız. Daha önce işletmesini devraldığımız Bahamalar Nassasu Limanı’na yaptığımızı yatırımlarla kruvaziyer gemi trafiği arttı. Yeni bir terminal binası inşa ettik ve yerel işletmeler için perakende alanları ekledik. 2019’da 2.5 milyon olan yolcu sayısının gelecek yıl 5 milyona ulaşacağını öngörüyoruz.”
Yatırımcılara nakit teklif sundu
Türkiye merkezli GYH, borsa kotundan çıkma açıklaması yaptığı sırada GPH’nin doğrudan ve dolaylı olarak yüzde 58.9640 oranında hissesiyle çoğunluk hissedarı konumunda bulunuyordu. GYH, Londra Borsası’ndaki GPH yatırımcılarına tüm çıkarılmış sermayesini satın almak için koşulsuz bir nakit teklif sunduğunu 22 Temmuz’da açıklamıştı. Teklif hükümlerine göre, GPH hissedarları beher Global Ports Holding hissesi için 4,02 ABD Doları nakit alma hakkına sahip olacaklar.