28 Ağustos 2025, Perşembe
Ana SayfaOtomobilYAKIT TEKNOLOJİLERİNİN TEDARİK ZİNCİRİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ İNCELENDİ

YAKIT TEKNOLOJİLERİNİN TEDARİK ZİNCİRİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ İNCELENDİ

Published on

spot_img

Yeniden kullanılabilir ambalaj çözümlerinde dünya lideri olan CHEP, “5 Alternatif Yakıt ve Otomotiv Tedarik Zinciri Üzerindeki Etkileri” başlıklı beşinci Tedarik Zinciri Trend Raporu’nda mevcut ve yakın zamanda ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini kapsamlı şekilde ele alıyor. 

Petrol ve dizel, dünya çapında araçlara güç sağlamak için kullanılan geleneksel ürünler olmaya devam ediyor, ancak bu yakıtların içten yanmalı motorlarda yakılması, azot dioksit ve karbon monoksit gibi zararlı yan ürünler yaratıyor ve karbondioksit yayarak küresel ısınmayi artiriyor. 2022 yılında, özel araçlar ve hafif ticari araçlar küresel enerji kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yaklaşık yüzde 10’una, ağır vasıtalar ve otobüsler ise karayolu taşımacılığından kaynaklanan doğrudan karbondioksit emisyonlarının yüzde 35’inden fazlasına sebep oldu. 

İklim değişikliği acil bir tehdit haline geldikçe, hükümetler, enerji sağlayıcılar ve orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) alternatif çözümler arayışına girdiler. CHEP’in en son trend raporu, mevcut ve yakında ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini (elektrik, doğalgaz, hidrojen, biyoyakıtlar ve e-yakıtlar) ve bu yakıtların otomotiv tedarik zinciri üzerindeki etkilerini arastiriyor. 

Sürdürülebilirlik için ambalajın rolü artıyor 

Otomotiv tedarik zinciri evrildikçe, ambalajın da buna uyum sağlamasının zorunlu olduğunu belirten CHEP Otomotiv Orta ve Doğu Avrupa Direktörü Funda Şimşirel, “Ambalajın esneklik ve koruma sağlaması gerekirken, aynı zamanda atık ve boşa katedilen mesafeler gibi tedarik zinciri verimsizliklerini azaltma ihtiyacından asla ödün vermemesi gerekmektedir. Yeşil taşımacılık arayışında, daha sürdürülebilir bir otomotiv tedarik zinciri inşa etme fırsatı her zamankinden daha önemlidir. Farklı teknolojiler, örneğin bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri, taşınması zor ve hassas parçalar gerektirmektedir. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, batarya üretimi ve çelik imalatı gibi süreçlerde mümkün olduğu gibi, lojistik ve ambalajlama gibi süreçlerde de önemli etkiler yaratabilir” ifadelerini kullandı.

Latest articles

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...

TAYSAD Rekabetçilik Anketi’nin Sonuçlarını Açıkladı!

Yerli Tedarik Sanayisinde İthalata Bağımlılık Ancak Yerli Stratejiler Devreye Alınarak Azalır! TAYSAD: Yerli Üretim ve...

More like this

Sanayide Dijital Dönüşüm İçin Stratejik İş Birliği

Cormind ile OzUBEX Sanayi Dönüşüm Merkezi, sanayide dijitalleşmeyi hızlandırmak amacıyla stratejik bir iş birliğine...

16 ÜLKEDEN İKTİSATÇILAR İSTANBUL’DA BULUŞACAK

Çok kutuplu dünyayı konuşacaklarYeditepe Üniversitesi, 6-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında World Association for Political...

Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerin ürettiği günlük sıvı atık 600 tonu buluyor!

‘Denizlerin temizliği için topyekün mücadele şart’ Sadece Muğla kıyılarındaki teknelerden her gün 600 tona yakın...